Alla inlägg under september 2013

Av Anna - 17 september 2013 11:32

  Jag kunde se på dej

Någonting du sa till mej

Jag förstog med ens

Visste vi har nått en gräns

Det känns

Och vi är nog överens

Allting är över


Jag ville hindra dej

Aldrig någonsin gå ifrån mej

Jag ville äga allt

Drömmarna du gav just allt

Trotts allt

Ska du känna det är kallt

Även i söder


Så vänd dej inte om

Vad som händer mej

Bry dej inte om

Gå nu

Och alla broar som du bränner

Vänd dej aldrig om

Så du inte känner

Vägen verkar lång

Tror du klarar dej

Kanske någongång

Som nu

Ja när du känner att du tvekar

Vänd dej aldrig någonsin om


Här kommer gryningen

Jag kan inte hindra den

Den tar dej ifrån mej nu

Ändå är det bra just nu

När du säger mej

Fast det är slut

Tycker jag om dej



The party's on the room is crowded
your conversation is so polite
And when you dance you keep your distance
noone's gonna walk you home tonight

You're searching for perfect love
you dreamed of when you were young
you'll find it or you won't have anyone

Why not forget your crazy dream
about a love that can't exist
'Coz while you dream so much you miss
you waste a lifetime

Just take a look below the surface
his golden hair will be turning grey
Though in your mind you pictured heaven
even heaven has a rainy day

No one can touch a dream
so forever you've been on your own
you're older and you are still all alone

Why not forget your crazy dream
about a love that can't exist
'Coz while you dream so much you miss
you waste a lifetime

Why don't you take a look around
not everyone has settled down
But you still think you're seventeen
It's a crazy dream

So take a chance and take your shot
No paradise but it's all we've got
and I will try to make your dream come true


Av Anna - 11 september 2013 20:43

Vad är det för fel på dig, varför vill du ha mig i din famn?
Vad är det för fel på mig, jag vill ju bara ha dig lite ibland?

Jag tror vi kommer ses, jag vet, vi kommer gå igenom det
Det där som vi hatar och vi bär

Jag kan inte förlora dig, för du har aldrig varit min
samt att vi ska bli två är omöjligt, förstå, en av oss är så kall

Lärdom, lärdom, lär om ...

Nu har jag kommit hem, nu har jag, jag har tyglat mig,
jag har känt dig så, jag vill aldrig mer, mera känna så

Men när ditt vilda hjärta slutat slå
då ska jag minnas den tiden när vi brann ihop,
jag släckte din eld som jag vann

Lärdom, lärdom, lär om

Du är naken nu, du är naken här för mig men jag ser inte dig

När allting är över, när du funnit sans ska du hata mig innerligt,
önska att jag inte fanns men jag hör av mig i natt, i natt

Jag ska få dig att hoppas, jag ska få dig att tro,
jag ska krossa ditt hjärta, ta ifrån dig din sol,
leka med dina känslor, rasera din bro, visionen av oss i min hand

Av Anna - 9 september 2013 09:49

Ja nu var det ett tag sen jag bloggade, känner att det är dags att skriva av sej lite igen..


Sommaren har varit bra, träffat nya bekantskaper och gjort en himla massa kul :) varit i Ransäter och Rättvik vilket det kommer bli nästa år oxå, ångrar inte en sekund att jag åkte dit..

Har även byggt altan härute och bytt golv i såväl kök som bar-rum..har även hunnit med att fylla 30 mitt upp i alltihop :) Hade en toppenfest med mina nära och kära och är så nöjd, tack igen alla :)


Igår blev man sådär tvärsjuk men idag känns det bättre så idag måste jag dammsuga och greja lite härhemma, sen ska jag med syrran och köpa mer brädor till hennes hus och sen ska jag hinna med en tur till krhamn ikväll och träffa Henrik en stund :) ja o såklart en promenad innan det :)


Hur det än blev och hur det än har varit så har jag saknat dej oxå, efter ditt samtal i lördags har jag funderat en hel del, 2 människor som har så kul ihop ska inte behöva såra varann, och saker och ting lär nog aldrig bli som dom var, men kanske rätt nära ändå, men jag vet ju nu hur du funkar, har väl egentligen vetat det hela tiden men dags för dej att börja öppna mun och säga vad som pågår, som jag gör...kan inte vara så svårt..och det gäller ju till alla o inte bara mej, men framförallt mej :) för jag förtjänar det..men en dag i taget så blir dethär nog oxå bra till slut, hoppas jag... :)


Nej faan en dusch på dethär, alvedonen har äntligen börjat värka, sen måste jag dammsuga..


*Var rädda om er*


Over and out

Ovido - Quiz & Flashcards